logo


 1/10 >>

Maroko 2019

28.6.2019 11:30

Návštevu Maroka v roku 2019 absolvujeme vo štvorici. So sebou si zoberieme úplne nový Can-Am Maverick X3 XMR, ktorý chceme v náročných marockých podmienkach poriadne otestovať, zvyšné 3 štvorkolky sú tiež Can-Am a to konkrétne Outlander MAX500, MAX1000 a 800. U posledne menovaného Outlander 800 nás zaujíma výdrž, nakoľko už pred odchodom mu svieti na tachometri úctyhodných 36.000km. 25.04.2019 sme sa nalodili v talianskom Janove na trajekt spoločnosti GNV a nasledovala 2-dňová plavba do Marockého prístavu Tangier. Po vylodení a odbavení colných povinností sme zahájili presun cca 700 km južne do mesta Erfoud.  V Erfoude sme sa ubytovali na našom obľúbenom mieste - kempe Tifina. Sme tu už po tretí krát v priebehu posledných 9 rokov a tak s Pascalom vybavíme všetky formality a bleskovo rozložíme základný tábor.

Týždňový trip Merzouga, Iriki, Quarzazate, Boumalne, Erfoud
Máme so sebou nováčika, ktorý je v Maroku prvý krát a tak večer vyrážame na zoznamovaciu jazdu po okolí a na večeru do mesta. Ráno odovzdáme kľúče od auta a ubytovania, rozlúčime sa so správcom kempu a poriadne nabalení vyrážame na týždňový trip, ktorý sme si nahrubo načrtli. Zadali sme kurz Merzouga a naprieč suchými kamennými pláňami dorazíme k jazeru Lac Dayet Srij, kde obdivujeme plameniakov a prvý krát zapadneme do lepkavého bahna na vyschnutých okrajoch jazera. Poobede trošku pojazdíme po okraji púšte ale sme plne naložení a tak si to necháme na neskôr, keď o týždeň vrátime späť. Ráno pokračujeme na západ, kopírujeme alžírske hranice, vyberáme šotoliny a vyschnuté kamenné pláne, večer po cca 320km spíme v oáze M´Hamid  južne od Zagory. Ráno pokračujeme ďalej na západ, obíjdeme severnou stranou  vyschnuté jazero Iriki až do osady Foum Zguid kde sa ubytujeme vo fantastickom kempe Bab Rimal, spíme v berberských stanoch a využívame bazén. Tieto 3 dni, ktoré máme za sebou nám dali riadne zabrať, horúčavy vysoko nad 40 stupňov, kamene, prach a piesok, cítime únavu. Ráno sa rozhodujeme nepokračovať ďalej na západ ale otáčame štvorkolky na sever a vyrážame do pohoria Vysoký Atlas.
Vo Vysokom Atlase strávime najbližšie 4 dni. Nádherné vysokohorské prostredie, šotolinové aj asfaltové cesty tej najhoršej kvality, úzke a nebezpečné priesmyky to bola príjemná zmena po dlhých, suchých vyschnutých pláňach na juhu. Okrem toho sme navštívili aj rozsiahle filmové štúdia v Atlas v Quarzazate či najväčší vodopád v Maroku Cascades d´Ouzoud. Cestou späť do kempu sme nezabudli navštíviť kaňony Dádes a Todru, je to priam povinná zastávka. V kempe sme si dali jeden deň na oddych a servis strojov, vymenili oleje, premazali a skontrolovali štvorkolky, predsa len za 8 dní sme najazdili cca 1700km, väčšinou v prašnom prostredí. 

Erg Chebbi, Azrou
Do púšte sme vyrazili naľahko bez batožiny a bandasiek s palivom či vodou. Opäť sa nám podarilo zdolať najvyššiu dunu, ktorá má výšku skoro 200 m. Náš nováčik Janko po prvý krát jazdil v dunách Erg Chebbi čo bol pre neho nezabudnuteľný zážitok a potom sme sa všetci presunuli cez planiny späť do Erfoudu. Mali sme čas a tak sme sa vybrali skoro 200km oblúkom a tak sme do kempu dorazili až za tmy úplne vyčerpaní. Prach a piesok sme mali všade. Dosť! Ráno nakladáme štvorkolky do auta a na vozík a presúfame sa na sever do mesta Azrou. Už sme tu boli viac krát, jedná sa o oblasť Stredného Atlasu, je tu nádherný národný parka IFRAME a v okolí mnoho cédrových lesov, pasienkov a lúk. Príjemná zmena. Pojazdíme tu v tomto príjemnom prostredí počas najbližších dvoch dní cca 350 km. 13.05.2019 opäť naložíme štvorkolky do auta a na vozík a presúvame sa na sever do prístavu Tangier. Tu vybavíme colné formality, nalodíme sa na trajekt a 2 dni plávame do talianskeho Janova. Po vylodení to máme domov "už" len 1500 km po dialniciach, čo absolvujeme pomerne rýchlo.

Čo dodať na záver?
Počas tohto tripu sme najazdili 2205 km na štvorkolkách v tak rôznom prostredí, aké nezažijete nikde. Počas celého tripu sme nemali žiaden vážnejší problém, vyriešili sme jeden pokazený termostat a jednu roztrhanú manžetu. Inak nič! Žiaden defekt, žiaden roztrhaný variátorový remeň, prosto nič! Novučičký Maverick X3 sa ukázal ako skvelý spoločník, je to pohodlný, výkonný stroj, ktorý dokáže ísť v kľudnom cestovateľskom tempe 60-80km/h, ale keď prídu dlhé a zvlnené šotolinky, nádherný výhľad ďaleko dopredu neudržíte sa, dáte pedál na podlahu, turbo vám za ušami zasviští, predok sa dvihne o 10-15cm hore a adrenalín vám tečie ušami. A ako dopadol "deduško" Outlander 800 s počiatočnými 36.000km? No predsa tak, že teraz má 38.205km! Úplne bez problémov! Verím, že jeho majiteľ ho ešte na nejaký výletík určite zoberie.

Pozrite si video alebo foto z tohto tripu, urobíte si lepšiu predstavu ako to v tom Maroku vlastne vyzerá :-)


Fotogaléria



Videogaléria


Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

 1/10 >>



© Všetky práva vyhradené - www.stvorkolky.sk
Tvorba web stránok

Všetky práva vyhradené - www.stvorkolky.sk
Tvorba web stránok od GRANDIOSOFT
Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies