Motocykel CFMOTO 700CL-X SPORT
Ako pri modeli HERITAGE aj tento unikátny „X“ dizajn vznikol v talianskom dizajnovom štúdiu Modena 40 pod vedením skúseného španielskeho dizajnéra Carlesa Solsonu Martiho. Kto testoval model HERITAGE a bol unesený nielen jeho dizajnovým a dielenským spracovaním, ale aj úžasnými jazdnými vlastnosťami, akceleráciou, bezchybnou geometriou a prirodzeným ovládaním, tak model SPORT pokojne môže považovať za zážitok na „druhú“, ktorému bude dominovať predovšetkým slovo „ADRENALIN“.
Grafický dizajn modelu SPORT je opäť jedinečný a jednoznačne s ničím nezameniteľný. Motocykel si prijal za svoje v detaile nenápadnú žltú a typicky modrú CFMOTO farbu a v dvoch grafických prevedeniach sa práve tieto dve farby skoro nenápadne a zároveň výrazne prejavujú na jednotlivých detailoch – špičke predného blatníka, interiéru sania či zadného krytu spolujazdca a nakoniec v jemnom detaile na ráfikoch kolies. Nemenej prehliadnuteľným farebným prvkom je farba lemu masky svetlometu podľa zvolenej verzie. Žltým detailom dominuje farba „Nebula White“ a modrým „Velocity Grey“. Ale ten najdominantnejší športovo-dizajnový prvok je iný – uhlíkové vlákno je na paneloch prednej časti nádrže, bočných krytov chladiča a má ich aj komplet zadná podsedlová partia. Veľmi čisto a ladne pôsobia zalakované nálepky na nádrži. Jemné označenie SPORT nájdete práve na karbóne pod sedadlom. Všetky signifikantné „X“-ka sú samozrejmosťou na nádrži, motore, prednom blatníku, ale aj na kryte sedadla spolujazdca a dominantou zostáva písmeno „X“ vryté do obrysu predného svetlometu.
Technický dizajn 700CL-X SPORT prevažuje predovšetkým v zadných partiách motocykla a športový kryt sedadla spolujazdca je práve dominantou tejto zmeny. Rozdiel je aj v základnom tvare, teraz športovejšie tvarovaného sedáka, ktoré je o 5 mm nižšie ako pri modeli Heritage. Aby sa zachoval café-race štýl, spätné zrkadlá sú zavesené na krajoch rukovätí. Športový štýl zase výrobca pridal na kryte prístrojového panelu, ktorý je tvarovaný do aerodynamicky ladeného skeletu z uhlíkových vlákien. Je až napodiv, ako taký malý aerodynamický prvok ovplyvní pocity z jazdy pri vyšších rýchlostiach. Súčasťou designu je aj priznaný rúrkový rám, ktorý je vyrobený z vysokopevnostnej chróm-molybdénovej zliatiny a váži len neskutočných 16,5 kg. V kombinácii s odlievanou zadnou kyvnou vidlicou zo zliatiny vzácnych kovov je táto zostava nielen dizajnovým, ale predovšetkým technologickým prvkom pre ľahké a presné ovládanie motocykla.
Zásadné zmeny v podvozku ovplyvňujú najviac pocity predovšetkým športovo ladeným jazdcom. Rýchly jazdec vyžaduje ostré a presné brzdenie. Zatiaľ čo model Heritage si vďaka svojmu poslaniu vystačí s jedným brzdovým kotúčom vpredu (ϕ 320 mm), model SPORT obdržal kotúče dva s priemerom 300 mm. Ale tá najzásadnejšia zmena je inde. Kompletná brzdová sústava je BREMBO STYLEMA a motorkári vedia, že sa bavíme o technickom prvku používanom v superšportových či agresívne ladených motorkách. Pre presnejšie zatáčanie vo vysokých rýchlostiach motocykla bola vpredu použitá 17“. Rotujúca technika doplnená o radiálnu Brembo Stylema je zavesená na osvedčenom pružení KYB, pričom predná obrátená (USD) vidlica umožňuje nastaviť predpätie, kompresiu a odskok a zadné predpätie a odskok. Športové obutie MAXXIS MA-ST2 pri jazde poskytujú nielen potrebný grip, ale zároveň aj pohodlnú a bezpečnú jazdu nielen vo vysokých rýchlostiach, ale aj na mokrej vozovke. Pancierované brzdové hadice sú samozrejmosťou.
Výkonný motor používa dve mapy riadenia SPORT a ECO. Obe sú charakterom priebehu nástupu výkonu zásadne odlíšené, čo v praxi jazdcovi veľmi uľahčí ovládanie stroja v rôznych situáciách. Predovšetkým mód ECO je nielen o nižšej spotrebe, ale aj o bezpečnej reakcii na elektronickú plynovú rukoväť za dažďa alebo na podchladenej vozovke. Naopak mód SPORT je stvorený na bleskové zdolávanie horských pásov a rýchlostných polygónov. Ľahké, presné radenie a netrhavý prísun energie na zadné koleso zamatovo ladí antihoppingová spojková sústava. Pri potrebe rýchlej akcelerácie či v momentoch presnej odozvy plynu na rukoväť je prínosom optimalizovaný systém sania vzduchu. Motor je výrazne poddajný, dokáže byť podľa potreby agresívny práve pomocou spomínaných máp riadenia motora a pre jazdcov, čo si zájdu aj na verejné jazdenie na závodnom okruhu, je priam ideálne nastavený. Pokiaľ sa motocykel z akýchkoľvek dôvodov prevráti, zareaguje náklonové čidlo, ktoré vypne zapaľovanie.
Užitočné vlastnosti pre každý deň, akými je aj tempomat, ktorý pracuje od rýchlosti 40 do 120 km/h s pozvoľným pridávaním či uberaním rýchlosti dopĺňa systém automatického vypínania LED blinkrov. Samostatnou kapitolou je predný, komplet LED svetlomet, ktorý pracuje v automatickom režime. Rozoznáva okolitý jas, sám spúšťa denné svietenie, cez deň rozpozná napr. vjazd do tunela. Unikátom je zadná LED svetelná rampa s výrazným bezpečnostným brzdovým svetlom. Nechýba USB zásuvka. Motocykel disponuje funkciou Limp Home Mode, to pre prípad poruchy riadiacej jednotky, kedy vás motocykel síce obmedzenou rýchlosťou, ale dopraví až do servisu či domov.
CFMOTO 700CL-X SPORT – neskutočne sexy, proeurópsky ladený športový naháč s veľmi jemným nádychom retro prvkov. Je určený pre vášnivých jazdcov, ktorí milujú adrenalín, rýchle horské pasy a radi navštívia aj závodný okruh. Vďaka ideálnemu jazdeckému trojuholníku a jemným charakterom ovládacích prvkov ho môže sedlať aj každá motorkárka. Nízke ťažisko uľahčuje manévrovanie na parkovisku alebo v garáži. Sebavedomie, ktoré jazdec získava od techniky pod sebou počas jazdy, je mimoriadne príjemné a návykové. Pokiaľ má jazdec základné znalosti jazdy, CL-X SPORT už ďalšiu výučbu po ňom nevyžaduje. Jednoducho stačí... nasadnúť... naštartovať... a ísť... Všetko ostatné už ide samo...
Motocykel CFMOTO 700CL-X SPORT je homologovaný pre cestnú prevádzku ako dvojmiestny motocykel pre vodičské oprávnenie skupiny A (motocykel). Ako tradične je u strojov CFMOTO dovozcom poskytovaná nadštandardná záruka - teraz 5 rokov!
Značka CFMOTO je v SR v rebríčku predajnosti strojov kategórie moto / ATV dlhodobo v TOP3, v kategórii ATV absolútne číslo 1.
Profesionálny servis, rozsiahly sklad náhradných dielov a technická podpora na území SR a ČR sú úplnou samozrejmosťou.
Kľúčové vlastnosti tohto stroja:
Motor
Nový motor vychádzajúci z osvedčených jednotiek radu 650. Zvýšenie objemu bolo dosiahnuté vďaka väčšiemu zdvihu. Pre rýchlejšie reakcie motora na plyn boli odľahčené rotujúce časti motora a pre zvýšenie odolnosti sú teraz kované. Nová zliatina bloku pomáha chladiacej sústave udržiavať motor v optimálnej prevádzkovej teplote. Pri zvýšení objemu o 6,5% došlo k navýšeniu výkonu a krútiaceho momentu o 20%.
Povestná istota
Použitie toho najlepšieho od povestnej značky, brzdičov BREMBO Stylema, sa môže zdať ako prehnané vyhlásenie o dôraze na šport. Toto by mohlo platiť do momentu, keď jazdec potrebuje alebo jednoducho len chce ich brzdný účinok využiť.
Radosť radenia
Jedným z technických čriepkov, ktoré dohromady tvoria celok CL-X Sport je antihoppingová spojka.
Šport na každý deň
Delené riadidlá na prednej vidlici naznačujú športovejšie ambície. Pri dlhšej jazde je ale prekvapením, že celodenné spolužitie nie je športovo nepohodlné.
T-BOX / CFMOTO RIDE
Štatistika jazdy, nepretržité monitorovanie stavu motocykla a polohy. Upozornenie na neštandardný stav motocykla a ďalšie funkcie. To je aplikácia CFMOTO RIDE v spojení s komunikačnou jednotkou T-BOX.
17″
Použitím predného kolesa 17″ proti 18″ pri CL-X Heritage došlo k ďalšiemu posunutiu charakteru Športu k agresívnejšej ovládateľnosti.
Vlastný svet pocitov
Zvuk výfuku, ktorý štýlovo dopĺňa extravagantný dizajn stroja, spoločne s chrapotom sania, dotvárajú charakter stroja, ktorý poskytuje jazdcovi základ pre vlastné emócie.
Detail s veľkým prínosom
Nepatrný a prehliadnuteľný aerodynamický kryt prístrojového displeja výrazne ovplyvňuje prúdenie vzduchu cez hornú časť Sportu, pre väčšie pohodlie jazdca vo vyšších rýchlostiach.
Všetko na očiach
Prehľadný jednoduchý displej, ktorý modernou formou zobrazuje všetky potrebné údaje.