CFMOTO Gladiator Z1000 SPORT R - poriadna adrenalínová zábava môže začať!
Monumentálny záťah až 90 Hp (offroad), okamžitá reakcia na plyn (elektronický), špičkový progresívny posilňovač riadenia EPS, kanadský bezspojkový variátor CV-Tech a skvele vyladený moderný podvozok s mohutnými zadnými vlečnými ramenami a plne nastaviteľnými nitrogénovým tlmičmi s vysokými zdvihmi zabezpečí, že žiadny terén nie je prekážkou, žiadny kopec nie je dostatočne dlhý a cestné rovinky sú príliš krátke.
Motor s obsahom 1000 ccm so vstrekovaním paliva od nemeckej značky BOSCH dokáže dokonale uspokojiť nároky náročného užívateľa, predovšetkým svojou pružnosťou a plynulým chodom. Ak potrebujete výbušnú energiu, zošliapnutie plynového pedálu vás zatlačí do anatomicky tvarovanej sedačky. Ak potrebujete brzdiť, kotúčové brzdy sú presné a výdatne im sekundujú vysoko kvalitné viacplátňové 29 "pneumatiky CST STAG. 14 "disky sú z hliníkovej zliatiny a dizajnovo plne ladí s charakterom celého stroja. Je jedno kde a do akých podmienok ste sa dostali, CFMOTO Gladiator Z1000 Šport má možnosť zábavnej jazdy s driftom s pohonom 2WD, v ťažkej teréne pripojíte 4WD a v tých v najextrémnejších podmienkach môžete využiť aj voľbu uzávierky predného diferenciálu.
Pre maximálnu ochranu posádky výrobca použil ľahší, vysokopevnostný, optimalizovaný, jednodielny oceľový rám s otestovanou odolnosťou v najťažších podmienkach. Predné nezávislé zavesenie kolies je systémom na "A" ramenách a všetky štyri kolesá majú plne nastaviteľné nitrogenové tlmiče. Kanadský bezspojkový variátor CV-Tech je dimenzovaný na vysokú záťaž pre extrémne využitie. Úplne nový posilňovač riadenia EPS je dynamický a dokonale reaguje tak na povrch, tak na rýchlosť. Riadenie je potom doslova hračkou.
Pre ešte väčšie pohodlie posádky tú nájdete TFT displej, podobný ako sa používa u motocyklov CFMOTO, ale s prepracovaním a grafikou pre potreby vozidla v teréne. Plnofarebný TFT displej možno vďaka Bluetooth prepojiť s vaším smartphonom. V kokpite nechýba ani USB a 12V zásuvka, samozrejmosťou sú nevyhnutné odkladacie priestory. Pre prípadný náklad môže posádka použiť zadnú korbu, ktorá je tiež chránená oceľovou výstužou. Posádka veľmi ocení strechu (voliteľne) a ergonomický ochranný rám, ktorý myslí na jej bezpečnosť aj v tých najzložitejších situáciách. Samozrejmosťou sú kvalitné trojbodové bezpečnostné pásy, posádka je ďalej chránená aj dverami s oceľovou výstuhou. Nevyhnutným pomocníkom sú vysokovýkonné LED svetlomety, ktoré intenzívnym lúčom osvetlia terén za všetkých okolností. Okrem praktickosti sú tiež jedným z hlavných dizajnových lákadiel celého stroja. Súčasťou základnej výbavy je samozrejme aj homologované ťažné zariadenie s elektrickou zásuvkou, voliteľne je potom k dispozícii silný navijak. Pre čo najväčší akčný rádius je nový Gladiator vybavený takmer 37 l palivovou nádržou.
Kľúčové vlastnosti tohto stroja:
Motor
Motor typu V-Twin prešiel jemnou optimalizáciou konštrukcie hláv valcov, čo viedlo nielen k zvýšeniu krútiaceho momentu, ale predovšetkým k vyššiemu výkonu. Na dosiahnutie týchto zlepšených parametrov bolo potrebné prepracovať aj sacie a výfukové potrubie. Model „R“ teraz prináša 90 koní výkonu aj s pomocou vstrekovania Bosch, ktoré udržuje motor v optimálnom chode bez ohľadu na teplotu okolia či nadmorskú výšku.
Agresívny a vyzývavý
Dizajn a celkový profil línií nesú agresívne prvky závodného stroja kombinované s krivkami futurizmu a účelovosti dohromady. Nová grafika a farby sú zároveň dominantným prvkom identity pre nové R-ká. Za všetkým stojí rakúske štúdio KISKA.
Podvozok s vyššou odolnosťou
Závesy kolies vpredu aj vzadu boli zosilnené a upravené pre potreby lepšej adaptácie do terénu, a tým spojenou vyššou priechodnosťou a čo najvyššou mierou bezpečnosti. Nové 4-prvkové zavesenie zadných kolies s priečnym stabilizátorom so zdvihom pruženia 395 mm a upravené predné zavesenie kolies so zdvihom pruženia 340 mm sú skvelým partnerom pre posádku aj v tom najťažšom teréne.
Zvýšenie aj do extrému
Vďaka novým 29“ pneumatikám sa svetlosť stroja zvýšila o 30 mm až na konečných 340 mm. Pneumatiky dostali špeciálne 14“ disky kolies Beadlock, ktoré vďaka svojej konštrukcii umožňujú jazdu aj s extrémne podhustenými pneumatikami bez toho, aby sa poškodili či vyzuli sa z disku.
Extra výbava
R-ko teraz disponuje navijakom osadením s nylonovým lanom, ktoré je pružnejšie a znesie extrémnu záťaž. Veľká výhoda lana je jeho elasticita pri navíjaní či odvíjaní alebo priamo pri práci v teréne.
Nový 5“ TFT displej / aplikácia CFMOTO RIDE
Motor pracuje s dvoma módmi: ŠPORT a NORMAL, pričom každý mód disponuje individuálnou grafikou a tým aj rozdielnym režimom výkonu a krútiaceho momentu. T-Box umožňuje prepojenie so smartfónom cez aplikáciu CFMOTO RIDE, čo znamená okamžitý prístup k palubným údajom v reálnom čase napr.: množstvo paliva, stav batérie, záznam o jazde, samodiagnostika vybraných základných funkcií pred jazdou…
Nový volant / madlo spolujazdca
Volant lepšie sadne do ruky a nesie prémiový vzhľad. Umožňuje nastavenie uhla sklonu a vo vysokej rýchlosti aj vďaka systému posilňovača riadenia (EPS) naň R-ko reaguje presnejšie. Madlo pre ruky spolujazdca je vysúvateľné a vďaka rýchloupínacím sponám si spolujazdec jeho polohu prestaví behom chvíľky.
Úplne nový tvar sedadiel
Sedadlá posádky majú komfortnejšie prispôsobenie sa postave, väčšie lemy oporných plôch, lepšiu výstelku a tiež zosilnené okraje čalúnenia po celom obvode sedadla, kde s ním telo prichádza do styku. Vylepšený je aj 3-bodový bezpečnostný pás, teraz je ešte šetrnejší pre ľudské telo pri núdzovom brzdení.
Unikátny tvar svetiel…
…vpredu aj vzadu plynulo zapadá do futuristických kriviek R-ka. Hypermoderné LED svetlá vyžarujú extra silné lúče a sú výborne viditeľné pre okolie zo všetkých uhlov vozidla.
Variator CVTech / EBS
Kanadský variátor CVTech je špeciálne ladený pre lineárny a dynamický nástup výkonu a zároveň efektívne prenáša silu motorovej brzdy (EBS) na kolesá. Tým pridáva mieru bezpečnosti a pohodlia pri režime zrýchlenia a šetrí brzdové komponenty v režime aj extrémneho spomalenia.
Jednoduchý prístup
Okamžitý prístup k dôležitým prevádzkovým komponentom vozidla. Zložením veka prednej kapoty užívateľ získa prístup k poistkovej skrinke, hrdlám chladiča/brzdovej kvapaliny, akumulátoru a OBD konektoru.