Jedná sa o najväčší európsky zraz priaznivcov, majiteľov či predajcov špecifického produktu z dielní BRP a to jedinečného produktu Can-Am Spyder. Tento ročník bol v poradi piaty v poradí a niesol sa v oslavách 10-teho výročia od oficiálneho predstavenia produktu Can-Am Spyder. Celkový počet 200 Spyderov zo 17 tich krajín celej Európy sa naplnil hneď po spustení registrácie v marci a na akciu sa účastníci z celej Európy začali schádzať v priebehu štvrtka 08.06.2017.
My sme "osedlali" nášho Can-Am Spyder F3 Limited, vyrazili sme z Popradu skoro ráno a o 9.00 sme už raňajkovali v centrále importéra v Bratislave, odkiaľ sme na spoločnú jazdu do Altmunsteru v Rakúsku vyrazili v silnej slovenskej zostave čítajúcej celkovo osem Spyderov. Celodennú jazdu krásnymi kľukatými cestami sme si maximálne užili a večer sme sa ubytovali na brehu jazera Traunsee. Spoločná večera pre všetkých účastníkov v obrovskom stane a následne kultúrny program boli pekným zakončením dňa.
V piatok sme mali na programe scénické jazdy alpskými cestičkami, zážitok to bol obrovský, všade stretávate a zdravíte Spydre, krásne teplé slnečné počasie atmosféru len umocnilo. V poobedňajších hodinách sme mali na programe ešte väčší a silnejší zážitok a to návštevu fabriky ROTAX v Gunskirchene, kde sa vyrábajú špičkové motory, ktoré sú osadené v produktoch Can-Am Spyder, ale nie len v nich (Can-Am ATV, SSV, Sea-Doo, Ski-Doo ...) Do fabriky sa bežný smrteľník nedostane a tak sme túto príležitosť využili. Vidieť špičkovú fabriku, špičkové technológie a špičkové produkty stálo naozaj zato! Meno Rotax vzniklo zo skratky Rotating Achses, teda Rotujúce Hriadele. Firma bola založená v roku 1920 v Drážďanoch, odkiaľ sa v roku 1947 presťahovala do rakúskeho Gunskirchen, kde sídli dodnes. Súčasťou kanadskej rodiny Bombardier sa stala v roku 1950 a v súčasnosti pokrýva väčšinu portfólia snežných a vodných skútrov, trojkoliek Spyder, terénnych štvorkoliek i side-by-side bugín. Motory Rotax ale nájdeme aj v rade samohybov iných značiek, či už ide o motokáry, ľahké lietadlá, vrtuľníky alebo motorky na čele s niektorými typmi BMW. Celkom 7200 zamestnancov má čo robiť, neustále rastúci dopyt prinútil koncern BRP na otvorenie pobočky na výrobu pohonných jednotiek aj v Mexiku. V modernej a vzorne upratanej fabrike má každá skupina agregátov vyhradenú vlastnú linku s rôznym počtom stanovíšť a úkonov. Napríklad radový trojvalec pre Spyder RT absolvuje tridsať zastávok s taktom 333 sekúnd, pričom za smenu vznikne 150 motorov. To ale zďaleka nie je maximum, takých agregátov pre snežné skútre sa vyrobí aj na 355 denne. Fotky priamo z výroby bohužiaľ nečakajte - ako to už v strojných prevádzkach chodí, všade panuje prísny zákaz fotenia. Návštevu sme ukončili obedom vo fabrickej jedálni a pokračovali sme spanilou jazdou horným Rakúskom.
V sobotu bol program jednoznačný a daný. Bol ním hromadný výjazd všetkých Spyderov k najvyššiemu vrchu Rakúska, štítu Grossglockner, kde sme na hornom parkovisku odstavili všetky Spydere a vychutnávali si pohľad na krásnu alpskú panorámu a priľahlý ľadovec. Vysokohorská cesta k tejto hore je asi najznámejšou alpskou cestou. Vedie priamo k srdcu Národného parku Vysoké Taury (Hohe Tauern) a najvyššiemu rakúskemu štítu Grossglockner (3 798 m).
Akciu hodnotíme na jednotku a pokiaľ ste majiteľom Can-Am Spyder určite nevynechajte nasledujúci Spyder Grossglockner Challenge a strávte pár dní v prekrásnej alpskej prírode s skvelej spoločnej komunite trojkolkových nadšencov.